Vad är nyttan med GongGång och hur påverkar den ledares vardag i praktiken?
Hör och läs deltagare och deras chefers upplevelser om hur GongGång hjälpt dem utveckla sig själva och sin verksamhet.
“Skolledningen har blivit tydligare och mer träffsäker och medarbetarnas bedömning av sin chef har förbättrats väsentligt i medarbetarenkäten. Det lösningsfokuserade (utvecklande) perspektivet framstår som ett bättre sätt att åstadkomma en bra arbetsmiljö än att leta efter och åtgärda brister.Dessutom har min roll som områdeschef utvecklats genom mitt aktiva deltagande i programmet.”
Roy Resare, områdeschef grundskola Sundsvalls kommun
CHEF ÖVER DELTAGARE
‘’Jag är så glad över att jag hoppade på GongGång. Hela upplägget ger mig metoder som jag använder direkt i mitt eget arbete, det känns lätt att föra över det i min egen verksamhet t.ex. har jag fått igång medarbetarnas reflektioner som nu börjar ge effekter i verksamheten och i deras egna utveckling.’’
Petra Dahlén, förskolechef Mölndals Kommun
DELTAGARE
‘’Jag märker att de chefer som har varit med i GongGång blir mer självständiga, har en större tilltro till sin förmåga, är handlingskraftiga och är lösningsfokuserade (ser möjligheter). De hanterar dilemman och utmaningar mer kvalitativt genom att de reflekterar både enskilt men också med andra.’’
Malin Molid Svenningsson, Verksamhetschef Ulricehamns kommun
CHEF ÖVER DELTAGARE
‘’För mig handlar det om att få möta andra i samma situation, där det finns möjlighet att utbyta erfarenheter och kunna vidareutveckla detta i min vardag. Känslan av att jag inte är ensam med mina tankar och utmaningar, vi brottas med många gemensamma nämnare.’’
Veronica Hullegård, Förskolechef, Borås Stad
DELTAGARE
"För mig har det har i allra högsta grad varit en kompetenshöjande insats med utgångspunkt i den vardag jag verkar i under dagarna. Genom lättillgänglig och spännande litteratur, varierande övningar och verktyg, diskussioner, självreflektion och kollegialt lärande har jag lärt mig nya sätt att se på min ledarroll och i det ta sats i ett lösningsfokuserat arbetssätt.”
Camilla Axén Nolmark, förskolechef i Mölndal
DELTAGARE